Sportul la sala de fitness sau in pasi de dans – Cum sa iti mentii sanatatea fizica si psihica

Sportul la sala de fitness sau in aer liber este un izvor de bunastare fizica si psihica. Lucurile scumpe nu sunt in todeauna cele mai bune variante. oti cautam elixirul frumusetii si al tineretii. Il avem la indemana, nu este nevoie sa mai cautam. Doar trebuie sa deschidem ochii si sa vedem realitatea din fata noastra.

Sportul la sala sau in pasi de dans – Cum sa iti mentii sanatatea fizica si psihica

Sportul la sala sau in pasi de dans – Cum sa iti mentii sanatatea fizica si psihica

Scriu acest articol la ora 22:30, dupa cursul de dans, in timp ce beau o gura de vin…. pentru inspiratie :))) Nu cred ca mi-a scazut prea mult nivelul de glicogel dar am zis sa fiu sigura 😉

Sa te mentii in forma fizica si psihica la orice varsta poate depinde doar de dorinta ta de a trece frumos prin viata, de ambitia de a nu te lasa prada slabiciunilor si de a-ti dovedi tie ca pragurile legate de varsta, program incarcat, copii, vreme…etc. sunt de fapt doar in capul tau, sunt scuze pe care creierul tau le invoca din motive diverse, din frica de a nu putea face fata unor noi provocari, din frica de schimbare dar mai mult din lipsa de motivatie. Ne complacem intr-o anumita zona de confort, ne stabilim ca reper pentru satisfactia psihica afundarea in placerile culinare, pentru ca este mult mai la indemana, in loc sa depunem putin efort in a ne educa mintea sa simta placere cand facem activitati fizice, poate corelate cu muzica daca asa ne este mai „la corazon”. 

Sa incepem cu inceputul… pai cam din totdeauna am facut miscare dar din confortul propriei case.  Din 2017 am inceput sa merg la sala de 3 ori pe saptamana, la stadion de 5 ori pe saptamana cu antrenor (un fost atlet), care ma punea sa fac tot felul de exercitii, sarituri la groapa cu nisip, lansate, sprinturi, trepte… etc, plus tenis de 2 ori pe saptamana… Adevarul este ca era putin exagerat.. Eram vegana si nu reuseam sa aduc aportul caloric, nici cel de macronutrienti necesar organismului pentru a face fata efortului exagerat depus in perioada respectiva si nici nu ma odihneam corespunzator (aspect foarte important in refacerea musculara), asa incat corpul si-a consumat din propriile rezerve, adica slabisem foarte mult. 

Din 2018 lucrurile au inceput sa se mai echilibreze, pentru ca din cauza unor probleme lombare, am cam renuntat la stadion si am mers mai mult la sala, adica mergeam de 4 ori pe saptamana la sala si de 2 ori pe saptamana (seara) la cursuri de dans, plus in fiecare sambata seara la petrecerea organizata de scoala de dans, unde se danseaza in continuu cateva ore bune.

Am inceput sa iau si suplimente deoarece ma simteam obosita si ma dureau destul de tare articulatiile. Cele pe care le foloseam in perioada respectiva si care m-au ajutat foarte mult au fost: proteina vegana (Izolat proteic din mazăre), Glucozamină Condroitină, L-Glutamine, Omega 3-6-9, pe care le puteti achizitiona de AICI , un site specializat in suplimente pentru sportivi.

In prezent, merg in continuare la cursurile de dans (martea si joia, plus petrecerea de sambata) si de 3 ori pe saptamana la sala (luni, miercuri si vineri) , iar in zilele in care nu merg la sala, incerc sa mai fac exercitii de izomerie, tabata si stretching. Programul incepe cu 10 minute de incalzire musculara iar la inchieierea fiecarui antrenament fac 10-20 minute de tabata la aparate si apoi cateva minute de stretching. Ca suplimente, in momentul de fata iau BCAA 2:1:1 esențial, Glucozamină Condroitină, Omega 3-6-9 tot, Spirulina si Complex Forte (Ca+Mg+Se+Si+Zn) Cu Vitamina D3. Va voi lasa link-urile de unde le puteti cumpara, la sfarsitul articolului.

Nutritia joaca un rol foarte important in viata unui sportiv si ar trebui sa fie principala investitie de timp si bani in viata orcui. Studiez nutritia din 2012 constienta fiind de importanta ei in dezvoltarea armonioasa a fizicului si psihicului. Pe langa nutritie, ese necesara o buna hidratare, deci beti suficienta apa.

Nu in ultimul rand, organismul are nevoie de odihna pentru a se reface, fiind necesare zile de pauza intre antrenamente sau macar 1-2 zile pe saptamana dar cel mai important este sa dormim suficient pentru a lasa corpul sa isi revina dupa efort.

Recapitulare – Reteta pentru un corp frumos si sanatos este formata din 6 ingrediente: motivatie-sport-suplimente-nutritie-hidratare-odihna

Site-uri de unde puteti cumpara suplimente:

  • Proteine din zer sau vegetale, Glucozamină Condroitină, L-Glutamine, Omega 3-6-9 – le puteti achizitiona de aici – http://bit.ly/31Zrhrc iar daca adaugati codul ROMAN-R3O2 , veti primi o reducere de 30%
  • Spirulina organica bio, 250 tablete, o puteti achizitiona de aici – http://bit.ly/2ntaNZk
  • Complex Forte (Ca+Mg+Se+Si+Zn) Cu Vitamina D3 – http://bit.ly/2oq0lST

In articolele viitoare, o sa va povestesc ce fel de super alimente (super foods) folosesc in retetele si smoothie-urile mele, pentru un boost de energie, sanatate si frumusete… Plus multe rete sanatoase si delicioase. Ramai pe receptie! 🙂

XoXo, Aly

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *