Ghid util pentru perioada #staiincasa Coronavirus / Covid-19

Coronavirus - Covid 19 - Ghid practic

Coronavirus - Ghid Practic

Desi este un subiect foarte trist, am decis sa nu-l tratez dramatic, ci pragmatic, pentru ca dramatismul, la fel ca si infantilismul multora dintre semenii nostri, nu ne este de folos. In acest articol gasiti  solutii care ne  ajuta sa trecem mai usor prin aceasta perioada dificila. 

Articolul cuprinde 5 parti:

  1. Sanatatea – cum sa prevenim infestarea cu Covid-19
  2. Activitati utile si amuzante pentru perioada petrecuta in casa
  3. Materiale utile pentru copii
  4. Ce sa mancam in aceasta perioada pentru a ne mentine supli si sanatosi 
  5. Cum ardem caloriile si cum ne pastram tonusul muscular
  6. De unde ne facem cumparaturile

1. Sanatatea – cum sa prevenim infestarea cu Covid-19

Nu o sa intru in detalii despre ce este acest virus si cum a aparut, pentru ca exista suficienta informatie pe internet. O sa trec in revista cele mai importante metode de preventie:

  • Stati in casa cat mai mult timp posibil!! Iesiti doar daca este absolut necesar.
  • Limitati vizitele cu si la cunoscuti/prieteni/rude.
  • Spalati-va pe maini cel putin cca 1 minut (palme, dosul palmelor si intre degete).
  • Dezinfectati-va mainile cand nu aveti posibilitatea sa le spalati sau dupa o expunere mai lunga la mediul exterior, in cazul in care nu purtati manusi.
  • Purtati manusi si masca de protectie.
  • Dezinfectati-va telefoanele, intrerupatoarele, clantele usilor, tastaturile, cheile, brichetele, volanul, schimbatorul de viteza si toate obiectele sau suprafetele pe care puneti mainile frecvent.
  • Nu intrati incaltati prin toata casa.
  • Descaltati-va si dezbracati-va de hainele cu care ati intrat in contact cu mediul exterior locuintei, la intrarea in casa (bine-nteles dupa ce ai intrat, nu inaine).
  • Puneti la intrarea in casa (pe exterior) un prosop sau covor de bumbac, imbibat in solutie antibacteriana sau clor, pe care sa va stergeti talpile inainte de a intra in casa.
  • Nu luati preventiv tot felul de medicamente sau suplimente, fara recomandarea medicului.

2. Activitati utile si amuzante pentru perioada petrecuta in casa

Cititul

Hai sa folosim util timpul petrecut in casa si sa citim mai mult in aceasta perioada! Este o modalitate foarte utila si placuta de a petrece timpul. In plus, va tine mintea si mainile ocupate, nemaifiind tentati sa mancati, sa va atingeti nasul si gura, sa postati pe Facebook sau sa cititi tot felul de lucruri, multe dintre ele fara nicio utilitate fizica, intelectuala sau emotionala.

Vizitati galerii si muzee online

Din cauza faptului ca toate expozitiile, galeriile, muzeele s-au inchis, putem apela la variantele online, care vin in sprijinul iubitorilor de arta si de frumos, deschizandu-si portile virtuale in mod GRATUIT.

Jocuri pentru intreaga familie

Daca tot suntem nevoiti sa stam in casa, iar cei mici isi pierd mai usor rabdarea decat adultii, cu atat mai mult cu cat nu inteleg foarte bine ce se intampla si oricum lista prioritatilor lor este diferita decat a noastra, haideti sa petrecem mai mult timp de calitate impreuna. Jocul este o activitate care dezvolta abilitati, ajuta oamenii sa se conecteze mai profund, destreseaza, creste foarte mult activitatea cerebrala. Pentru copii, jocul este un instrument important in dezvoltarea si consolidarea abilitatilor cognitive, comunicative, motrice, avand beneficii pe plan emotional, fizic si social.

Alte activitati

Pentru cei care sunt obisnuiti sa munceasca cea mai mare parte a zilei iar acum nu stiu cu ce sa-si ocupe timpul liber, le recomand si urmatoarele activitati:

  • Karaoke – puneti karaoke pe youtube si cantati – este demonstrat ca in momentul in care cantati, se induce o stare de bine, care destreseaza si imbunatateste sistemul imunitar.
  • Completati integrame – stimuleaza activitatea cerebrala.
  • Tineti un jurnal cu tot ce faceti si simtiti in aceasta perioada. Va va ajuta sa va cunoasteti mai bine.
  • Faceti curatenie generala in casa. Ii puteti invata pe cei mici cum sa se organizeze si cum sa faca lucruri casnice.
  • Descoperiti retete noi si folositoare.
  • Uitati-va la filmulete do-it-yourself si invatati sa confectionati tot felul de lucruri dragute si utile.
  • Alegeti sa va dezvolati pe plan profesional, alegand cursurile online gratuite – https://learndigital.withgoogle.com/atelieruldigital
  • Puteti invata o limba straina.

3. Materiale utile pentru copii

Am discutat cu mai multe mamici si am inteles ca este foarte greu sa ii tii pe copii in casa o perioada atat de lunga, fara a se plictisi. Este greu pentru parintii care lucreaza de acasa si care trebuie sa se ocupe concomitent de copii, copii care nu inteleg gravitatea situatiei, doresc sa iasa si sa se intalneasca cu prietenii, care au nevoi si prioritati diferite de ale noastre. Este important sa ii tinem ocupati cu lucruri utile, care sa le placa, sa ii distreze dar sa ii si educe si sa le dezvolte atentia, memoria si creativitatea, pentru a se reintegra si adapta usor cand lucrurile vor reveni la normal (macar din punct de vedere social).

4. Ce sa mancam in aceasta perioada pentru a ne mentine supli si sanatosi 

Cei mai multi dintre noi sunt convinsa ca si-au facut provizii de zici ca vor fi trimisi 2 luni pe o insula pustie, dar din pacate nu iau in considerare ca in momentele acestea important este sa ne mentinem sanatatea, iar sanatate nu inseamna mancare multa si de proasta calitate la care se adauga sedentarismul inevitabil in aceasta perioada de izolare la domiciliu.

Ca tehnician nutritionist, va voi face cateva recomandari, care sper ca va vor ajuta sa faceti cele mai bune alegeri.

  • Incercati sa va faceti un program alimentar la ore fixe, pentru a evita mancatul compulsiv si pentru a avea sub control numarul de calorii.
  • Mancati diversificat, asa incat sa va puteti lua din alimente toti nutrientii necesari – orez integral, quinoa, avocado, ghimbir, ceapa si usturoi, legume si verdeturi crude, fructe, chefir (contine probiotice, necesare unei sanatati optime), ciorbe de legume, peste, fulgi de ovaz, goji, oua (incercati sa mancati omleta dintr-un galbenus, mai multe albusuri si verdeturi), ciuperci, linte, naut…
  • Dimineata, dupa ce va treziti, beti un paha mare cu apa calda in care puteti stoarce si o lamaie.
  • Evitati prajelile, zaharul si reduceti pe cat posibil consumul de paine si fainoase, lactate, carne rosie.
  • Mancati pana la maxim ora 18
  • Beti ceaiuri de catina, lamaie, ghimbir, papadie, urzica, coada calului, soc, frunze de mesteacan, etc.
  • Luati suplimente cu vitamina D, cu atat mai mult cu cat sunteti nevoiti sa stati in casa si productia vitaminei D se diminueaza considerabil.
  • Beti un pahar de apa inainte de masa.
  • Fructele se mananca dimineata, cu 30 min inainte de masa sau la 2 ore dupa masa.
  • Dupa masa beti un ceai mic si fierbinte, pentru ca ajuta digestia.

Pentru un program personalizat de nutritie, ma puteti contacta pe pagina de facebook: https://www.facebook.com/nutritionistalexandraroman

5. Cum ardem caloriile si ne pastram tonusul muscular

Una dintre cele mai importante modalitați de a va menține organismul sănătos și puternic este sportul. Știu că mulți își fac provizii cu alimente și stând mai mult in casă vor fi tentați să mănânce mai mult. Sedentarismul și mâncarea in exces, nu vă vor ajuta in această perioadă, așa încât hai să facem nițeluș sport in casă – genuflexiuni, abdomene, flotări, sărituri… etc. Orice tip de mișcare este binevenită. Două variante pe care le recomand cu căldură, care antrenează tot organismul si ajută mult plămânii sunt: săritul corzii si Tabata (vezi filmulețe pe youtube). De asemenea, nici bicicletele de apartament nu sunt de neglijat. O alta activitate fizica care este benefica atat pentru corp, cat si pentru creier, este dansul. Puneti-va muzica si dansati singur/singura in fata oglinzii sau cu cei din casa.

6. De unde ne facem cumparaturile

In aceasta perioada, evitati pe cat posibil iesitul pentru a face cumparaturi si timpul dedicat acestei activitati. Cumparaturile vi le puteti face si online, fara nicio problema, iar preturile sunt de multe ori chiar mai mici decat in magazinele stradale.

In cele ce urmeaza o sa va fac cateva recomandari de magazine, de unde puteti cumpara aproape tot ce va trebuie.

Sper ca acest articol v-a fost util si ca recomandarile mele va sunt de folos in a va pastrasanatatea fizica si psihica in aceasta perioada grea.

Pana data viitoare, ramaneti sanatosi!

XoXo, Aly

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *