35 Alimente cu un continut foarte scazut de calorii

Regim de slabit

Regim de slabit

Caloriile furnizează energia de care corpul are nevoie ca să funcționeze și să rămână în viață.

Iată 35 de alimente cu un continut foarte scazut de calorii, pe care le puteti consuma dupa pofta inimii.

1. Mere

Merele sunt foarte hrănitoare și unul dintre cele mai populare fructe.

O cană (125 de grame) de felii de mere are 57 de calorii și aproape trei grame de fibre dietetice.

Din moment ce corpul tău trebuie să ardă energie pentru a digera merele, cantitatea netă de calorii furnizate de acest fruct este cel mai probabil mai mică decât cea consumata.

2. Rucola

Rucola este o planta cu frunze verde închis, cu gust amarui.

Este utilizata în mod obișnuit în salate, este bogata în vitamina K și, de asemenea, conține folat, calciu și potasiu.

O jumătate de cană (10 grame) de rucola are doar trei calorii.

3. Sparanghel

Sparanghelul este o legumă disponoibila in 3 variante de culori – verde, alb și violet.

Toate tipurile de sparanghel sunt sănătoase , dar sparanghelul violet are compuși numiți antocianine care pot ajuta la prevenirea bolilor de inimă.

O cană (134 grame) de sparanghel are doar 27 de calorii și este bogată în vitamina K și folat, oferind 70% și, respectiv, 17% din doza zilnica necesara .

4. Sfeclă

Sfecla este o leguma rădăcinoasă care are de obicei o culoare roșie sau violetă. Unul dintre cele mai cercetate beneficii ale sfeclei este potențialul acestora de a scădea tensiunea arterială.

Sfecla conține doar 59 de calorii pe cană (136 grame) și 13% din doza zilnica necesara de potasiu.

5. Broccoli

Broccoli este una dintre cele mai hrănitoare legume de pe planetă . Este un membru al familiei de crucifere și poate ajuta la combaterea cancerului.

O cană (91 de grame) de broccoli are doar 31 de calorii și peste 100% din cantitatea de vitamina C de care au nevoie majoritatea oamenilor pe zi .

6. Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles este o legumă foarte nutritivă. Seamănă cu o varză în miniatură și pot fi consumată crudă sau gătită .

Cercetările arată că varza de Bruxelles se poate proteja împotriva deteriorarii ADN-ului datorită conținutului ridicat de vitamine C.

Aceste legume au doar 38 de calorii pe cană (88 de grame).

7. Varză

Varza este o legumă cu frunze verzi sau violet. Este un ingredient obișnuit în salate și murături . Varza fermentată este cunoscută sub numele de varză murată .

Are un continut scăzut în calorii, avand doar 22 de calorii pe cană (89 de grame).

8. Morcovii

Morcovii sunt legume foarte populare. De obicei sunt subțiri și portocalii, dar pot fi, de asemenea, roșii, galbeni, mov sau albi.

Majoritatea oamenilor asociază vederea bună cu consumul de morcovi, deoarece sunt bogați în beta-caroten, care poate fi transformat în vitamina A. Obținerea suficientă vitamina A este necesară pentru o vedere corectă.

O porție de o cană (128 grame) de morcovi are doar 53 de calorii și peste 400% din doza zilnica de vitamina A.

9. Conopida

Conopida este cel mai des intalnita ca fiind albă cu frunzele verzi. Soiurile mai puțin obișnuite au capetele violet, portocaliu și galben.

În ultimii ani, conopida a devenit foarte populară ca înlocuitor pentru legumele sau cerealele cu conținut mai mare de carbohidrați.

O cană (100 de grame) de conopidă are 25 de calorii și doar cinci grame de carbohidrați.

10. Țelină

Țelina este unul dintre cele mai cunoscute alimente cu conținut scăzut de calorii.

Tulpinile sale lungi, verzi, conțin fibre insolubile care pot trece nedigerate prin corpul dvs., contribuind astfel la stoparea senzatiei de foame, fara aport caloric semnificativ.

Țelina are, de asemenea, un conținut ridicat de apă, ceea ce o face săracă în calorii. Există doar 18 calorii într-o cană (110 grame) de țelină tocată.

11. Anghinare

Anghinarea este o leguma cu frunze verzi, care este de mai multe feluri. Este extrem de bogată în vitamina K , un nutrient care ajută la o buna coagulare a sângelui.

O cană (36 grame) de anghinare are doar 7 calorii și conține 374% din doza zilnica necesara de vitamina K.

12. Clementine

Clementinele seamănă cu niste mini portocale. Sunt o gustare obișnuită în diete și sunt cunoscute pentru conținutul ridicat de vitamina C.

Un fruct (74 grame) furnizează 60% din doza zilnica de vitamina C și doar 35 de calorii.

13. Castraveți

Castraveții sunt o legumă răcoritoare întâlnită frecvent în salate. De asemenea, sunt folositi pentru a aroma apa împreună cu fructe și ierburi.

Deoarece castraveții sunt în mare parte formati din apă, sunt foarte săraci în calorii – o jumătate de cană (52 de grame) are doar 8 calorii.

14. Fenicul

Feniculul este o legumă bulboasă. Semințele uscate sunt folosite pentru a adăuga ca aromatizant la diverse feluri de mâncare.

Feniculul poate fi savurat crud, prăjit sau copt. Există 27 de calorii într-o cană (87 grame) de fenicul crud.

15. Usturoi

Usturoiul are un miros și gust puternic și este utilizat pe scară largă în gătit pentru a adăuga aromă bucatelor.

Usturoiul a fost folosit de secole ca remediu pentru diferite boli . Cercetările sugerează că poate scădea tensiunea arterială și poate combate infecțiile sau chiar cancerul.

Un catel (3 grame) de usturoi are doar 5 calorii.

16. Grapefruit

Grapefruit-ul este unul dintre cele mai delicioase și hrănitoare fructe citrice. Pot fi savurate ca atare sau in iaurt, salată sau chiar gatit cu pește.

Anumiți compuși din grapefruit pot scădea nivelul colesterolului și cresc metabolismul.

Jumătate de grapefruit (123 grame) contine 52 calorii.

17. Salată iceberg

Salata iceberg este cunoscută pentru conținutul ridicat de apă. Este folosită în mod obișnuit în salate și pe deasupra burgerilor sau a sandvișurilor.

Chiar dacă majoritatea oamenilor consideră că nu este la fel de hrănitoare ca alte salate, salata iceberg este bogată în vitamina K, vitamina A și folat.

O cană (72 de grame) de salată iceberg are doar 10 calorii.

18. Jicama

Jicama este o legumă tubercul care seamănă cu un cartof alb. Această legumă se mănâncă de obicei crudă și are o textură similară cu un măr crocant.

O cană (120 grame) de jicama are peste 40% din doza zilnica de vitamina C și doar 46 de calorii.

19. Kale

Kale este o leguma cu frunze verzi, care a câștigat popularitate în ultimii ani pentru beneficiile sale nutritive impresionante .

Puteți găsi kale în salate, smoothie-uri și preparate din legume.

Kale este una dintre cele mai bogate surse de vitamina K din lume. O cană (67 de grame) are aproape de șapte ori cantitatea de vitamina K de care are nevoie o persoană pe zi și doar 34 de calorii.

20. Lămâi și limes

Sucul și pulpa de lămâi și limes sunt utilizate pe scară largă pentru a aromatiza apa, dressing-ul salatelor, marinatelor și băuturilor alcoolice.

Cercetările arată că sucul de lămâie are compuși care pot acționa ca antioxidanți pentru combaterea și prevenirea bolilor.

O portie de 30 de grame de lămâie sau suc de lămâie are doar 8 calorii.

21. Ciuperci champignon

Ciupercile champignon sunt un tip de ciupercă cu o textură asemănătoare unui burete. Vegetarienii și veganii le folosesc uneori ca substitut pentru carne.

Ciupercile conțin mai mulți nutrienți importanți și au doar 15 calorii pe cană (70 de grame).

22. Ceapa

Ceapa este o legumă foarte populară. Exista mai multe varietati de ceapa – rosie, alba și galbena, precum și ceapa verde.

Chiar dacă gustul diferă în funcție de tip, toate tipurile de ceapa au foarte puține calorii – o ceapă medie (110 grame) are aproximativ 44 calorii.

23. Ardei

Ardeii au mai multe culori, forme și dimensiuni. Printre tipurile populare se numără ardeii și jalapeños .

Cercetările arată că ardeiul gras are un conținut ridicat de antioxidanți și poate proteja organismul de efectele nocive ale oxidării.

Există doar 46 de calorii într-o cană (149 grame) de ardei copți roșii tocați.

24. Papaya

Papaya este un fruct portocaliu cu semințe negre, care seamănă cu un pepene și este cultivat în mod normal în regiunile tropicale.

Este foarte bogat în vitamina A și o sursă bună de potasiu. O cană (140 grame) de papaya are doar 55 de calorii.

25. Ridichi

Ridichile sunt legume rădăcinoase cu o gust usor picant.

De obicei, sunt intalnite în magazinele alimentare ca avand culoarea roz-închis sau roșu, dar pot fi cultivate într-o varietate de culori.

Ridichile au mai mulți nutrienți benefici și doar 19 calorii pe cană (116 grame).

26. Salată romaine

Salata romaine este o legumă foarte populară cu frunze, folosită în salate și pe sandvișuri.

Conținutul caloric al acestei legume este foarte scăzut, deoarece este bogat în apă și fibre. O frunză (6 grame) de salată de romaine are doar o singură calorie.

27. Căpșune

Căpșunele sunt un fruct extrem de popular. Sunt foarte versatile și sunt folosite in iaurturi, la micul dejun, mancate ca atare sau in salate.

Studiile arată că daca veti consuma fructe de pădure, vă veti putea proteja de boli cronice, precum cancerul și bolile de inimă.

Există mai puțin de 50 de calorii într-o cană (152 grame) de căpșuni.

28. Spanac

Spanacul este o alta leguma cu frunze verzi, foarte bogata in vitamine și minerale și cu un continut redus de calorii.

Este bogat în vitamina K, vitamina A și folat și are mai multe proteine ​​decât alte legume cu frunze.

O porție de o cană (30 de grame) de spanac are doar 7 calorii.

29. Roșiile

Roșiile sunt una dintre cele mai populare legume din lume. Pot fi servite crude, fierte, sub forma de bulion sau sos de roșii.

De asemenea, sunt foarte hrănitoare și conțin un compus benefic numit licopen. Cercetările au arătat că licopenul poate proteja împotriva cancerului, inflamațiilor și bolilor de inimă.

O cană (149 grame) de roșii cherry are 27 de calorii.

30. Napi

Napii sunt legume cu rădăcină albă, cu gust ușor amar. Adesea sunt adăugati la supe și tocanite.

Napii au mai mulți nutrienți benefici și doar 37 de calorii pe cană (130 grame).

31. Năsturelul

Năsturelul este o legumă cu frunze care crește în apă curgătoare. Este folosit de obicei în salate.

O cană (34 grame) din această legumă furnizează 106% din doza zilnica de vitamina K, 24% pentru vitamina C și 22% din pentru vitamina A – și toate pentru un aport caloric foarte scazut – 4 calorii.

32. Pepene verde

După cum sugerează și numele, pepenele verde este un fruct foarte hidratant. Are un gust delicios consumat ca atare sau asociat cu mentă proaspătă.

Pepenele verde conține o parte din aproape fiecare nutrient și o cantitate mare de vitamina C. Există 46 de calorii într-o cană (152 grame) de pepene verde.

33. Zucchini

Zucchini este un soi de dovlecei de vară de culoare verde. 

În ultimii ani, au devenit foarte populari dovleceii taiati fidea, denumiti în „zoodles” ca substitut pentru taitei cu conținut mai mare de carbohidrați.

Zucchini au, de asemenea, un continut foarte redus de calorii, cu doar 18 pe cană (124 grame).

34. Bauturi: cafea, ceai din plante

Unele băuturi au un conținut foarte redus de calorii, mai ales atunci când nu le adăugați nimic.

Apa simplă nu conține calorii. Cele mai multe ceaiuri din plante și ape carbogazoase au de la zero până la foarte puține calorii, în timp ce cafeaua neagră are doar 2 calorii pe cană (237 grame).

35. Ierburi și mirodenii

Ierburile și condimentele sunt folosite pentru a adăuga aroma alimentelor și au un continut caloric foarte scazut.

Ierburile obișnuite care se mănâncă proaspete sau uscate includ pătrunjel, busuioc, mentă, oregano. Unele condimente cunoscute sunt scorțișoara, ardeiul, chimenul și curry.

Majoritatea ierburilor și condimentelor au mai puțin de cinci calorii pe linguriță.

Concluzie

Există multe alimente delicioase, cu conținut redus de calorii.

Cele mai multe dintre ele sunt fructe și legume care conțin și substanțe nutritive benefice pentru sănătate.

Mâncând o varietate de aceste alimente vă va oferi o mulțime de nutrienți pentru o cantitate minimă de calorii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *