Rolul suplimentelor nutritive în timpul COVID-19

suplimente alimentare

suplimente alimentare

Distanțarea socială și spălarea mâinilor sunt metodele cele mai eficiente și dovedite pentru a reduce riscul și răspândirea bolii coronavirusului (COVID-19). Cu toate acestea, alături de întrebări generale despre cum să cumpărați și să pregătiți în condiții de siguranță alimentele, mulți se întreabă despre importanța dietei și nutriției în timpul acestei pandemii. Pentru a înțelege mai multe despre legătura dintre nutriție și imunitate, vă voi prezenta părerile specialiștilor in domeniu – Dr. Wafaie Fawzi , Dr. Walter Willett și doctorand, Dr. Ibraheem Abioye. 


Legatura dintre nutriție și imunitate

Știm de multă vreme că nutriția este în mod complex legată de imunitate. Persoanele cu o nutriție deficitară prezintă un risc mai mare de infecții bacteriene, virale și alte tipuri de infecții. În schimb, infecțiile cronice sau severe duc la tulburări nutriționale sau agravează starea nutrițională a persoanelor afectate. Prin urmare, este imperativ ca toți să acordăm atenție dietei și stării noastre nutritive în timpul pandemiei COVID-19 în curs. Mai mult, cursul clinic al bolii COVID-19 tinde să fie mai sever în rândul persoanelor în vârstă și în rândul persoanelor cu afecțiuni cronice, precum diabetul, hipertensiunea arterială și cancerul, care sunt parțial legate de alimentație. Deși încă nu sunt disponibile date, co-infecțiile, cum ar fi HIV / SIDA, pot fi, de asemenea, asociate cu rezultate mai severe, iar nutriția optimă joacă un rol important în menținerea sănătății în rândul persoanelor cu astfel de infecții.

Într-adevăr, consumul alimentelor de bună calitate este întotdeauna de dorit, iar acest lucru este deosebit de important în timpul pandemiei COVID-19. O dietă sănătoasă pune accent pe fructe, legume, cereale integrale, leguminoase și nuci, consumul moderat alimente lactate și păsări de curte, pește și un aport limitat de carne roșie și procesată, carbohidrați rafinați și zahăr . Grăsimile adăugate ar trebui să fie în primul rând uleiuri lichide, cum ar fi uleiul de măsline virgin, presat la rece. O astfel de dietă vă va oferi cantități adecvate de macronutrienți sănătoși, minerale și vitamine esențiale. Consumul de proteine , grăsimi și carbohidrați de bună calitate, poate ajuta la menținerea unei greutăți sănătoase și a unei stări metabolice bune; acesta nu este un moment pentru dietele extrem de restrictive. Dacă cineva dezvoltă o infecție cu COVID-19, este important să mănânce suficient din aceste calorii sănătoase pentru a preveni pierderea în greutate nedorită. Cantități adecvate de minerale și vitamine furnizate de o dietă sănătoasă ajută la asigurarea unui număr suficient de celule imunitare și anticorpi, care sunt importante, deoarece organismul oferă un răspuns la infecții.

Dovezi privind nutriția și infecția, de luat în considerare

Au fost multe studii care evaluează aportul de nutrienți în raport cu alte infecții. Pentru a da câteva exemple:

  • Zincul este o componentă a multor enzime și factori de transcripție din celulele din tot corpul, iar nivelurile inadecvate de zinc limitează capacitatea individului de a avea un răspuns imun adecvat la infecții. Meta-analize multiple și analize combinate ale studiilor controlate randomizate (ECR) au arătat că suplimentarea orală cu zinc reduce rata de incidență a infecțiilor respiratorii acute cu 35%, scurtează durata simptomelor asemănătoare gripei cu aproximativ 2 zile și îmbunătățește rata de recuperare. Studiile au fost efectuate în SUA, precum și în mai multe țări cu venituri mici și medii, precum India, Africa de Sud și Peru. Doza de zinc în aceste studii a variat de la 20 mg / săptămână la 92 mg / zi. Doza nu pare să fie principalul motor al eficienței suplimentării cu zinc.
Cumpara de aici
  • Vitamina C este un cofactor pentru multe enzime. Îmbunătățește funcția multor enzime din tot corpul, păstrând ionii lor metalici în formă redusă. De asemenea, acționează ca un antioxidant, limitând inflamația și deteriorarea țesuturilor asociate cu răspunsurile imune. RCT care evaluează eficacitatea vitaminei C au fost efectuate în rândul soldaților, băieților tineri și persoanelor în vârstă din SUA, Uniunea Sovietică, Marea Britanie și Japonia. În aceste studii, suplimentarea cu vitamina C a demonstrat că reduce semnificativ incidența infecțiilor tractului respirator. Eficiența vitaminei C a fost studiată și la pacienții internați din SUA, Egipt și Iran, admisă pentru o mare varietate de afecțiuni, inclusiv sepsis sever, complicații postoperatorii, arsuri, contuzii pulmonare și afecțiuni cardiace. S-a demonstrat că vitamina C reduce durata șederii în unitatea de terapie intensivă și necesitatea ventilației mecanice în rândul acestor pacienți. Doza de vitamina C a variat de la 1-3 g / zi, iar doza nu pare a fi principalul motor al eficienței. Dozele de vitamina C peste 2 g / zi trebuie evitate în afara îngrijirii medicale.
Cumpara de aici
  • Dovezile obținute din mai multe studii clinice și studii colectate arată că suplimentarea cu vitamina D scade șansele de a dezvolta infecții acute ale tractului respirator (majoritatea presupuse că se datorează virusurilor) cu 12% până la 75%. Aceste studii au inclus atât gripa sezonieră cât și cea pandemică cauzată de virusul H1N1 în 2009. Efectul benefic al suplimentării a fost observat la pacienții de toate vârstele și la persoanele cu boli cronice preexistente. Printre cei care au fost infectați, simptomele gripei au fost mai puține, iar recuperarea a fost mai timpurie dacă au primit doze de vitamina D mai mari de 1000 UI. Beneficiile au fost relativ mai mari la indivizii cu deficiență de vitamina D decât la cei care au avut un nivel adecvat de vitamina D.
Cumpara de aici
  • Adulții vârstnici sunt cel mai adesea deficienți în aceste micronutrienți utili și, astfel, pot obține beneficii importante in cazul suplimentarii cu viamina D.

Rolul suplimentelor nutriționale în Pandemia COVID-19

Deși nu există date concrete despre efectele suplimentelor nutriționale asupra riscului sau gravității COVID-19, dovezi existente indică faptul că suplimentele cu mai mulți nutrienți pot reduce riscul sau severitatea unor infecții virale, în special în rândul persoanelor cu o nutritie incorectă si incompletă. 

  • Dacă vă știți cu o un regim alimentar deficitar, puteți lua fără probleme un complex de vitamine și minerale care să vă asigure doza zilnică necesară. Aceste suplimente sunt relativ ieftine și reprezintă o modalitate convenabilă de reumplere și întreținere a depozitelor de micronutrienți.
  • Menținerea nivelurilor adecvate de vitamina D este deosebit de importantă. Vitamina D este produsă în mod normal pe pielea noastră atunci când este expusă la lumina soarelui, iar la sfârșitul iernii și primăvara, nivelurile de sânge de vitamina D tind să fie scăzute din cauza expunerii la soare reduse. Aceasta fiind o perioada in care stam foarte mult in casă, iar contactul cu soarele este extrem de redus, corpul nu va mai putea produce singur aceasta vitamina atat de necesara unei bune functionari a intregului organism si de aceea este necesar sa luam suplimente de vitamina D.

>>> Ma puteti urmari si contacta pe pagina de facebook <<<  https://www.facebook.com/nutritionistalexandraroman

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *