Postul intermitent (Intermittent Fasting) – Un instrument foarte puternic pentru slăbit și pentru sănătate

Postul intermitent Intermitent Fasting

Postul intermitent Intermitent Fasting

Sunt sigură că ați auzit de Intermittent Fasting (Postul Intermitent) și poate v-ați intrebat ce este mai exact și ce beneficii are.

O să încep prin a enumera beneficiile pentru sănătate

S-au făcut multe studii asupra postului intermitent, atât la animale, cât și la oameni.

Aceste studii au arătat că poate avea beneficii puternice în controlul greutății, în sănătatea corpului și a creierului. Vă poate ajuta chiar să trăiți mai mult.

Iată principalele beneficii ale sănătății postului intermitent:

  • Pierderea în greutate: Postul intermitent vă poate ajuta să pierdeți în greutate și să topiti grăsimea viscerala (cea de pe organe), fără a fi nevoie să restricționați în mod conștient caloriile
  • Rezistența la insulină: Postul intermitent poate reduce rezistența la insulină , scăderea zahărului din sânge cu 3–6% și nivelul insulinei cu 20–31%, ceea ce ar trebui să protejeze împotriva diabetului de tip 2.
  • Inflamație: Unele studii arată reduceri ale markerilor de inflamație, un factor cheie al multor boli cronice.
  • Sănătatea inimii: postul intermitent poate reduce colesterolul LDL „rău”, trigliceridele din sânge, markerii inflamatori, glicemia și rezistența la insulină – toți factorii de risc pentru bolile de inimă.
  • Cancer: Studiile la animale sugerează că postul intermitent poate preveni cancerul.
  • Sănătatea creierului: postul intermitent crește hormonul BDNF al creierului și poate ajuta la creșterea noilor celule nervoase. De asemenea, poate proteja împotriva bolii Alzheimer
  • Anti-îmbătrânire: postul intermitent poate prelungi durata de viață la șobolani. Studiile au arătat că șobolanii la post au trăit cu 36-83% mai mult.

Ce este postul intermitent (IF)?

Postul intermitent (IF) este un model de alimentație care alternează între perioadele de post și mâncare.

Nu specifică ce alimente ar trebui să mănânci, ci mai degrabă când ar trebui să le consumi.

În acest sens, nu este o dietă în sensul convențional, ci este descrisă mai exact ca un model alimentar.

Metodele comune de post intermitent implică posturi zilnice de 16 ore sau post de 24 de ore, de două ori pe săptămână.

Postul a fost o practică de-a lungul evoluției umane. Vânătorii-culegători antici nu aveau supermarketuri, frigidere sau alimente disponibile pe tot parcursul anului. Uneori nu găseau nimic de mâncare.

Ca urmare, oamenii au evoluat pentru a putea funcționa fără hrană pentru perioade lungi de timp.

De fapt, postul din când în când este mai natural decât consumul de 3-4 (sau mai multe) mese pe zi.

Postul se face adesea din motive religioase sau spirituale, inclusiv în Islam, creștinism, iudaism și budism.

Metode intermitente de post

Există mai multe moduri diferite de a face post intermitent – toate acestea implicând împărțirea zilei sau săptămânii în perioadele de mâncare și de post.

În perioadele de post, mănânci fie foarte puțin, fie deloc.

Acestea sunt cele mai populare metode:

  • Metoda 16/8: denumită și protocolul Leangains, implică sărind peste micul dejun și să vă restrângeți alimentația zilnică la 8 ore, cum ar fi orele 11-19, apoi țineți post 16 ore între 19 seara și a doua zi la ora 11 dimineața.
  • Eat-Stop-Eat: Aceasta implică postul timp de 24 de ore, o dată sau de două ori pe săptămână, de exemplu prin faptul că nu mănânci de la cină într-o zi până la cină a doua zi.
  • Dieta 5: 2: Cu această metodă , consumați doar 500-600 de calorii în două zile neconsecutive ale săptămânii, dar mâncați normal celelalte 5 zile.

Prin reducerea aportului de calorii, toate aceste metode ar trebui să ducă la pierderea în greutate atâta timp cât nu compensați mâncând mult mai mult în timpul perioadelor de consum.

Mulți oameni consideră că metoda 16/8 este cea mai simplă, mai durabilă și mai ușor de respectat. Este, de asemenea, cea mai populară.

Cum vă afectează celulele și hormonii

Când postim, mai multe lucruri se întâmplă în corpul nostru la nivel celular și molecular.

De exemplu, corpul nostru ajustează nivelurile hormonilor pentru a face grăsimea corporală stocată, mai accesibilă. Celulele inițiază, de asemenea, procese importante de reparare.

Iată câteva modificări care apar în corpul nostru atunci când postim:

  • Hormonul de creștere uman (HGH): Nivelurile hormonului de creștere Skyrocket, se mareste de 5 ori. Acest lucru favorizează pierderea de grăsime și creșterea musculară, pentru a numi câteva
  • Insulină: Sensibilitatea la insulină se îmbunătățește, iar nivelurile de insulină scad dramatic. Nivelurile mai mici de insulină fac grăsimea stocată mai accesibilă.
  • Repararea celulară: In perioada de post, celulele noastre inițiază procese de reparare celulară, precum autofagia, în care celulele digeră și elimină proteinele vechi și disfuncționale care se acumulează în interiorul celulelor.

Aceste modificări ale nivelurilor hormonilor și funcției celulare sunt responsabile pentru beneficiile sănătății postului intermitent.

Un instrument foarte puternic de slăbit

Pierderea în greutate este cel mai frecvent motiv pentru care oamenii încearcă postul intermitent

Făcându-vă să mâncați mai puține mese, postul intermitent poate duce la o reducere automată a aportului de calorii .

În plus, postul intermitent modifică nivelul hormonilor pentru a facilita pierderea în greutate.

Pe lângă scăderea insulinei și creșterea nivelului de hormoni de creștere, eliberează hormonul de ardere a grăsimilor noradrenalină (noradrenalină).

Datorită acestor modificări ale hormonilor, postul pe termen scurt poate crește rata metabolică cu 3,6-14%.

Ajutându-vă să mâncați mai puțin și să ardeți mai multe calorii, postul intermitent duce la pierderea în greutate prin schimbarea ambelor părți ale ecuației caloriilor.

Studiile arată că postul intermitent poate fi un instrument foarte puternic de slăbit .

Sfatul meu este să -l incercați, pentru că veți avea multe beneficii de pe urma lui.

Sursa: HealthLine

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *